loading...

یادگار دوست

در سالهای اخیر با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت ارز بسیاری از لوازم و کالاهای وارداتی با افزایش بی سابقه قیمت مواجه شدهاند که لپ تاپ و کیس کامپیوتری نیز از جمله آنها بودند. با بالا رفتن قیمت لپتاپهای

در سالهای اخیر با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت ارز بسیاری از لوازم و کالاهای وارداتی با افزایش بی سابقه قیمت مواجه شدهاند که لپ تاپ و کیس کامپیوتری نیز از جمله آنها بودند. با بالا رفتن قیمت لپتاپهای نو، بسیاری از افراد دیگر توان خرید یک سیستم مناسب برای خود را ندارند و پرداخت هزینه های زیاد برای یک لپ تاپ سطح متوسط چندان ارزنده و به صرفه نیست. لذا همین عامل باعث شد تا در طی چند سال اخیر بسیاری از افراد به سمت خرید لپ تاپ استوک و کیس استوک متمایل شوند. لپ تاپ استوک چیست؟ در واقع به لپتاپهایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفتهاند و از حالت آکبند خارج شدهاند لپ تاپ استوک گفته میشود. واژه استوک در زبان انگلیسی به معنی ذخیره شده در انبار است. فروشگاه اینترنتی خرید لپ تاپ در کشور های غربی بهویژه اروپا و آمریکا به افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند چند هفته مهلت تست داده میشود تا کاربر در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده بتواند آن را مرجوع کند. این دسته از لپتاپهایی که از حالت آکبند و پلمپ خود خارج شدهاند دیگر به صورت لپ تاپ نو توسط فروشنده فروخته نمیشوند و جزو دسته ی لپتاپهای استوک قرار میگیرند.

  • دانلود: NZXT’s CAM برای ویندوز (رایگان)
  • پردازنده AMD خوب
  • لپ تاپ لنوو Legion Y740
  • صفحه نمایش لمسی
  • وزن : ۳.۳ پوند
  • صفحه نمایش بسیار منعکس کننده است
  • صفحهنمایش روشن و شفاف
  • تعداد هسته : 10 هستهای

دل XPS مدل 13 اینچی، سالهاست بهعنوان بهترین لپ تاپ سبک جهان شناخته میشود. مدل 9310 نیز از همان فرم فاکتور کوچک اما سختافزار قدرتمند بهره میبرد و حالا با یک نمایشگر 16:10 همراه شده و از بسیاری از رقبای خود در این زمینه پیشی گرفته است. کیبورد XPS 13 نیز مثل همیشه بهسرعت به انگشتان شما پاسخ میدهد و البته در این مدل اندازه کلیدهایش نیز نسبت به سالهای قبلی کمی بزرگتر شده است. نمایشگر نیز مثل همیشه و همانطور که از دل انتظار داریم، بسیار عالی و با حاشیههای اندک است و میتواند لذت دوچندانی از تماشای محتوا بهشما بدهد. بهخصوص اگر مدل اولد آن را خریداری کنید. اما بزرگترین نقطه قوت این لپتاپ، کم بودن درگاههای آن است. شما فقط 2 درگاه تاندربولت 4 برای شارژ یا اتصال لوازم جانبی در اختیار خواهید داشت. اما در عوض، عملکرد، شارژدهی و وزن سبک آن میتوانند نظر شما را بهخود جلب کنند. مکبوک ایر مدل 2020 که با پردازنده M1 عرضه شد، یکی از بهترین مکبوکها برای کسانی است که نمیخواهند برای یک مکبوک خرج زیادی کنند.

برای خرید لپ تاپ ایسوس می توانید به فروشگاه ژینال که یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر و مطمئن می باشد مراجعه نمایید. شرکت AsusTek Computer Inc، کهASUS نامیده می شود، یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که در زمینه ساخت و فروش سخت افزار رایانه و محصولات الکترونیکی فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در تایوان است. این شرکت در زمینه محصولاتی مانند لپ تاپ، نت بوک، دسکتاپ، تلفن همراه، تجهیزات شبکه، پروژکتور، مادربرد، کارت گرافیک، دستگاه ذخیره سازی نوری، وسایل جانبی رایانه، ایستگاه های کاری، رایانه های لوحی و غیره فعالیت دارد. نام این شرکت از چهار حرف آخر کلمه پگاسوس گرفته شده است، که یک اسب بالدار از اساطیر یونان بود. ASUS بیانگر روح خلاق، قدرت و خلوص است که توسط این موجود افسانه ای مثال زدنی است. خريد لپ تاپ دست دوم اگر به دنبال لپ تاپی هستید که عملکردی را با ظاهر زیبا ترکیب کند، خرید لپ تاپ ایسوس باید در لیست اولویت شما باشد. این برند تایوانی در سراسر جهان به عنوان تولید کننده بهترین لپ تاپ ها شناخته شده است.

سری لپتاپهای ThinkPad لنوو محصولات خوشساخت و بادوامی هستند که به استحکام و کارایی معروف هستند. حال این رده از لپتاپهای لنوو از تنوع بسیار خوبی هم برخوردارند و کاربران علاقهمند به این مدل میتوانند بسته به فاکتورهای مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشند. یکی از این مدلها ThinkPad X1 Caebon است که یکی از باریکترین و سبکترین لپتاپهای صنعتی جهان به شمار میرود. از محاسن بیشمار این دستگاه میتوان به صفحهنمایش 14 اینچی با پنل IPS، وضوح ۱۹۲۰x۱۰۸۰پیکسل و روکش مات نام برد. به دلیل استفاده از صفحهنمایش کوچکتر نسبت به نمونههای 15.6 اینچی، بدنهی این لپتاپ ابعاد کوچکتری داشته و تنها یک کیلو و ۱۰۰ گرم وزن دارد که کار را برای جابجایی دائمی آسان میکند. طبق رسم همیشگی سری ThinkPad، بدنهی این مدل از پلاستیک فشرده باکیفیت ساخته شده که در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان میدهد. کیبورد سری AccuType مخصوص لنوو با همان کلید Trackball قرمز رنگ معروف به همراه تاچپد مخصوص سری ThinkPad هم بسیار کاربردی و باکیفیت هستند و میتوان ساعتها بدون خستگی با این کیبورد تایپ کرد. البته این مدل 14اینچی برای انجام امور حسابداری مناسب نیست، چراکه کلیدهای اعداد ماشینحساب از مجموعهی کیبورد حذف شده است. پورتهای موجود روی این مدل نسبتا متنوع و کاملاند اما کمی هم با نمونههای معمول متفاوت هستند.

  • ظرفیت حافظه RAM: هشت گیگا بایت
  • جعبه دستساز
  • مهندسی و دانشجویی
  • صفحهنمایش: ۱۵.۶ اینچ (FHD، TFT LCD)
  • پردازنده: I7-6400
  • پورت USB A ندارد
  • پردازنده گرافیکی: Geforce MX130 GDDR5
  • مشخصات ضعیف مدل پایه

کسانی که به دنبال تجربه گیمینگ قویتر و کاملتر هستند باید به اینتل Core i7-7800X با قیمت 400 دلار فکر کنند؛ یک پردازنده 6 هستهای، با ویژگی فراریسمانی برای 12 هسته مجازی و پشتیبانی از 28 لن PCI Express. مهم نیست به دنبال چه کاری هستید؛ گیمینگ، تماشای استریم ویدیوها و یا حتی اجرای بازیهای واقعیت مجازی با هدست مخصوص،  در هر صورت این پردازنده کار شما را به بهترین نحو انجام میدهد. دنبال یک غول هستم که تمامی کارهای سنگین کامپیوتری من را به بهترین شکل انجام دهد. فعالیت معمول: کدنویسی، ویرایش فیلم و مدلسازی سه بعدی. کاربران زیادی به دنبال یک اسب کاری و قدرتمند هستند؛ طراحهای گرافیک، کدنویسها، ویرایشگرهای ویدیو و معمارها. اگر از این دسته هستید گزینه مورد نیاز شما Intel Core i7-7820X است که 680 دلار برای شما آب میخورد. دلیل اصلی برتری سری Skylake-X نسبت به سری Xeon یا پردازندههای قدیمی Core i7 کش و رم دستگاه است. کش پردازنده یکی از ویژگیهای کمتر شناخته شده کامپیوتر است که نقش پررنگی در سرعت سیستم ایفا میکند.

مک بوک ها ارزان نیستند و اکثر نیاز های شما را برآورده می کند، از نوشتن مقالات و طرح های گرافیکی بگیر تا ویرایش ویدیو و برنامه نویسی به وسیله مک بوک پرو انجام می شود. خرید لپ تاپ hp  این مک بوک وزن ۱٫۳۷۰ کیلوگرم دارد و ضخامت آن در حدود ۱۵ میلی متر می باشد. ۱۶۰۰ پیکسل است و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی و کمرقیبی دارد. پورت USB 3.1 Type-C و جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون از ویژگی های سخت افزاری این مک بوک است. پردازنده به کار رفته در آن Core i5 اینتل است که توان پردازشی قابل قبولی ارائه می کند. رم آن ۸ گیگابایت از نوع DDR3 حافظهی داخلی آن هم ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD با اتصال PCI-e است. شما می توانید تقریبا در یک روز کاری از این لپ تاپ کار بکشید و در هنگام وب گردی باتری آن تا ۱۰ ساعت شارژ دارد. شما می توانید از این لپ تاپ به عنوان یک PC خانگی استفاده کنید.

  • لوازم تعمیرات
  • لپ تاپ AsusVivoobook R521 JB EJ083
  • LG Gram 17
  • گرافیک قوی
  • صفحه نمایش 4K با دقت رنگ بالا
  • باتری خیلی زود کامل شارژ میشود

یکی از دلایل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسوس، مربوط به اتصالات سیستم است. برای رفع این مشکل تمام اتصالات را قطع کنید و سپس سیستم خود را ریستارت کنید. در صورتی که مشکل سیستم شما برطرف نشد، سایر مشکلات را بررسی کنید. در برخی موارد که ویندوز بالا نمیآید، بهترین کار کمک گرفتن از تنظیمات bios لپتاپ ایسوس است. زمانی که سیستم در حال بوت شدن است، کلید f2 یا f8 را فشار دهید. در مرحله بعدی روی تب boot رفته و تعیین کنید که چه چیزی را لود کند. بهتر است که حالت پیش فرض آن را انتخاب کنید تا ویندوز به صورت دستی راه اندازی شود. زیرا با اینکار هیچ اطلاعاتی از سیستم شما حذف نخواهد شد و در ادامه نیاز به بازیابی اطلاعات نیست. حالت بوت سریع یکی از حالتهای پیش فرض ویندوز جهت بالا آوردن سریعتر ویندوز، درایوها و … است. در برخی موارد ممکن است سیستم دچار اختلالاتی شود و با فعال بودن این گزینه نتواند به درستی لود شود.

وقتی صحبت از لپتاپ لپتاپ دانشجویی اقتصادی میشود، خیلیها گمان میکنند که آنها حتما ارزانترین لپتاپهای بازار هستند. لپ تاپ استوک dell precision 7720 این یک دیدگاه اشتباه است. در زمان خرید لپتاپ دانشجویی باید به هزینه بلندمدت آن فکر کنید. ممکن است شما ارزانترین لپتاپ بازار را هم بخرید اما هزینه تعمیر و نگهداری آن برای شما، بیشتر از خرید یک لپتاپ کمی گرانتر باشد. با توجه به جهش قیمتها گاهی ممکن است تعویض یک قطعه در سال دوم استفاده از یک لپتاپ برابر با اختلاف قیمت آن با لپتاپی مدل بالاتر در زمانم خرید باشد. بنابراین علیرغم اینکه میدانیم محدودیتهای اقتصادی از مهمترین دلایل در انتخاب شماست ولی نباید در دام کلیشههای ذهنی اشتباه هم بیافتید. برای انتخاب یک لپتاپ دانشجویی باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید. اما اینکه این پارامترها کجای ماتریس هزینه فایده شما برای خرید لپتاپ قرار میگیرد، به اولویتهای شما بستگی دارد. دانشجوها بسته به رشته تحصیلی ممکن است لپتاپهایی با ویژگیهای سختافزاری مختلفی بخواهند. نکته مشترک بریا همه دانشجوها، حمل روزانه لپتاپ از خانه یا خوابگاه به دانشگاه و از کلاس درس به کتابخانه و کافه است.

  1. کارت گرافیک: Nvidia Quadro M620 ( دو گیگابایت)
  2. حافظه ذخیرهسازی: ۱ ترابایت HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD
  3. رم لپ تاپ DDR4
  4. ویژگی های محصول

سلیقه بعضی از گیمرها ممکن است نورپردازی اتاق بازی آنها باشد و سلیقه شخصی دیگر، خرید جدیدترین بازیها باشد. البته برخی از وسایل و لوازم مرتبط با دنیای بازیهای کامپیوتری و رایانهای، سلیقه مشترک همه گیمرهاست. کیبورد فنتک، یکی از همین سلیقههای مشترک محسوب میشود و در لیست بهترین هدیه مناسب گیمرها قرار گرفته است زیرا طراحی و نورپردازی این مدل، برق رضایت را به چشم هر گیمری هدیه میکند! فاصله میان کلیدها، نوشتههای حک شده لیزری روی کلیدها، نورپردازی RGB و ۱۰ کلید ترکیبی مالتی مدیا در مدل Fantech KX302، از این مدل کیبورد، یک هدیه دوستداشتنی ساخته است. لپ تاپ استوک یعنی چه خرید یک هدیه چند ده میلیونی برای بسیاری از افراد جامعه مقدور نیست اما عده اندکی هستند که به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ با قیمتهای نجومی هستند. دومین هدیه گران قیمت برای یک گیمر، خرید مانیتور ۲۴ اینچ یونیوو UM2421 است که با نمایشگر ۲۴ اینچی، یک مانیتور عالی برای بازی کردن و فیلم دیدن بهحساب میآید.

مهدی بازدید : 433 سه شنبه 08 شهریور 1401 زمان : 19:39 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از به روزترین موضوعات دنیا همراه با مطالب راهنمای خرید از لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لپتاپ استوک، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 494
  • بازدید سال : 2,210
  • بازدید کلی : 5,269