loading...

یادگار دوست

مجله آموزشی و تکنولوژی از به روزترین موضوعات دنیا همراه با مطالب راهنمای خرید از لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لپتاپ استوک، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی

اما قیمت گرانی دارد، قدرتمندترین لپتاپ بشمار نمیرود. این لپتاپ دارای پردازنده AMD Ryzen 9 5900HX و کارت گرافیک RTX 3080 است. این لپتاپ هم از لحاظ قیمت بهترین لپ تاپ در ایران ، خیلی گران است. ایسر سوئیفت 3 به عنوان یکی از برترین لپ تاپ ها در بازار دارای کیبورد و ترک پد خیلی خوب و عملکرد عالی است. نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ اما همه نکات مربوط به ظاهر این لپ تاپ نیست و از لحاظ مشخصات داخلی هم در لیست بهترین لپ تاپ های جهان قرار میگیرد. این لپ تاپ مناسب کسانی است که میخواهند لپ تاپ گیمینگ خود را به این جا و آنجا با خود حمل کنند. به این ترتیب، از لحاظ سبکی و باریک بودن ریزر بلید 14 از چنین قابلیتی برخوردار است و یکی از برترین لپ تاپ های موجود در بازار بشمار میرود. میتوانند تمام تریپل ای (AAA) ها را با این لپ تاپ بازی کنید.

مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ جهان 2021

اگر مشخصات آن را با هم مرور کنیم متوجه میشویم که چرا این لپتاپ، بهترین است. آن را به یکی از جذابترینها تبدیل کردهاند. از مشخصات سختافزاری آن میتوان به پردازنده Intel Core i9، رم 32 گیگابایت، فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت، صحه نمایش 6 اینچی و وزن 2 کیلویی، باتری عالی و نگهداری شارژ برای حدود 11 ساعت اشاره کرد. صفحه آن 13 اینچ است و حدود 1.2 کیلوگرم وزن دارد که آن را در رده یکی از سبکترین لپتاپها هم قرار میدهد. طراحی ظریف و زیبا، وزن کم، کیفیت پخش تصویر 4K و… هرچند همیشه قیمت بالای محصولات اپل، آن را برای خیلی از کاربران غیرقابل خرید میکند. اپل مک بوک پروی 16 اینچی که در سال 2019 عرضه شد هم در لیست بهترینها قرار میگیرد. CPU آن اینتل 7 هستهای، رم آن 16 گیگابایت و ظرفیت دیسک آن 1 ترابایت است. کیفیت قطعات سختافزاری و طراحی این لپ تاپ غیرقابل انکار است. البته از آنجایی که هیچچیز بینقص نیست، گفته میشود که عمر باتری این دستگاه میتوانست بهتر باشد.

یکی از بزرگترین مشکلات لپ تاپ ها این است که گران هستند، به خصوص اگر برای گیمینگ طراحی شده باشند. این کمپانی تعداد انگشت شماری از لپ تاپ های گیمینگ قیمت مناسب را ارائه می دهد که می توانید با قیمت بسیار پایین تر نسبت به سایر رقبا خریداری کنید. اما، لنوو به ما نشان می دهد که لپ تاپ ها نباید قیمت بالایی داشته باشند. لپ تاپ مخصوص حسابداری این لپتاپ هزینه بسیار مقرون به صرفه ای دارد و تقریباً به هر رقیب دیگری می ارزد. ThinkPad X1 Extreme شاید بهترین نمونه باشد. شما می توانید قیمت یک کروم بوک را دریافت کنید، اما ویژگی های یک لپ تاپ دسکتاپ مایکروسافت ویندوز را در اختیار داشته باشید. اما، لنوو همچنین دارای چند مدل دیگر است که حتی مقرون به صرفه تر هستند. از این گذشته، ساخت یک کامپیوتر همراه با چند صد گیگ حافظه SSD و یک کارت گرافیک که بتواند تصاویر را به همان سرعتی که بازی ها می خواهند پردازش کند، هزینه زیادی دارد.

قیمت تقریبی این لپتاپ حدود 1000 دلار است. این لپ تاپ مجهز به پردازنده اینتل Core i7 و کارت گرافیک انودیا GeForce GTX 1070 است. MSI GS65 Stealth Thin مجهز به یک صفحه نمایش 15 اینچ، فول HD و رزولوشن 1080 در 1920 است و از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره میبرد. کارت گرافیک GTX 1070 Max-Q کمک میکند که GS65 اکثر بازیهای جدید را در 60 فریم بر ثانیه اجرا کند. گفتنی است این کارت گرافیک با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی سبب شده که این لپ تاپ بتواند بازیها را درمقایسه با سایر رقبا، روانتر اجرا کند. لپ تاپ گیمینگ MSI GS65 Stealth Thin جدیدترین محصول کمپانی MSI است که به طراحی زیبا، باریک و همچنین عملکردی قدرتمند مشهور است و همچنین به عنوان یکی از بهترین لپتاپ های گیمینگ سال 2018 شناخته میشود. لپ تاپ گیمینگ MSI GS65 Stealth Thin از نظر عملکرد و سختافزار نیز شما را ناامید نخواهد کرد.

واحد دوم مولد برق 37.5 مگاواتی بخار نیروگاه اصفهان پس از انجام عملیات تعمیرات دورهای توسط کارکنان متخصص شرکت مدیریت تولید برق اصفهان، وارد مدار تولید شد. علت تعطیلی 13 جایگاه سوخت CNG در تهران چه بود؟ تعمیرات موبایل را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ مدیرکل دفتر برنامهریزی، بهرهبرداری و بازار برق شرکت نیروی برق حرارتی گفت: برنامه 100 هزار مگاواتی تعمیرات سالانه نیروگاههای برق کشور به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای پیک تابستان سال آینده آغاز شد. به گزارش ایسنا، بنابراعلام برق گستران، با توجه به افزایش قیمت های چند برابری موبایل در سال های اخیر، بسیاری از کاربران به هنگام بروز مشکل در موبایل به سمت تعمیر بهینه و اصولی آن متمایل شده اند. به منظور افزایش آمادگی نیروگاه ها برای پیک تابستان سال آینده برنامه ۱۰۰ هزار مگاواتی تعمیرات سالانه نیروگاههای برق کشور آغاز شد. در حال حاضر حوزه تعمیرات موبایل در زمره حوزه های کاربردی و رو به رشد در عرصه کسب و کار به شمار می آید.

ضخامت فرم جدید TUF فقط 19.9 میلی متر است وبه شما این امکان را می دهد به راحتی در کوله پشتی خود بزارید و به هرکجا که می خواهید همراه شما و با شما سفر کند. گرافیک های سریع و روان GPU GeForceR RTX ™ 3050 Ti با Dynamic Boost 2.0 هستند که با حداکثر توانایی نرخ فریم بالایی را به طور قابل اطمینان ارائه می دهد. مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ ایران متصل شوید. درگاه شارژ نوع C به شما امکان می دهد شارژ خود را از پاورهای قابل حمل تامین کنید ، بنابراین هنگامی که باتری شما کم می شود ، جستجوی سوکت را متوقف کنید. Dash F15 که همیشه آماده عمل است ، با خیال راحت بین بازی ، پخش و موارد دیگر حرکت می کند. این حرفه ای جسور 10 درصد سبک تر و 20 درصد کوچک تر از مدل های معمولی gaming است . این قابل حمل ترین لپ تاپ بازی تی یو اف تا به امروز است.

مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ جهان

بهترین لپ تاپ از نظر شما چیست و چه ویژگیهایی دارد؟ همچنین دستهبندی دیگری وجود دارد که انواع لپ تاپ را به نوتبوک، کرومبوک، مکبوک، اولترابوک و… برخی لپتاپهای گیمینگ (Gaming Laptop) را هم در دستهبندی جداگانهای قرار میدهند. همانطور که قبلتر نیز اشاره کردیم، یکی از انواع لپتاپ، لپتاپ صنعتی یا بیزنسی است که در مقابل مفهوم خانگی، مصرف شخصی یا مشتریپسند (Consumer Laptop) قرار میگیرد. رایجترین آنها لپتاپ خانگی یا مشتریپسند (Consumer Laptop) و دیگری لپتاپ بیزنسی یا صنعتی (BusinessLaptop) هستند. لپتاپها را با روشهای مختلفی میتوان دستهبندی کرد. این لپتاپها همانطور که از نامشان پیدا است، برای مصارف بیزنسی از صنعت گرفته تا ادارات استفاده میشوند. این لپتاپها زرق و برقهای رایج لپتاپهای شخصی را ندارند. معمولاً در رنگهای متنوع و هیجانانگیزی تولید نمیشوند، طراحی زیبا و ظرافت خاصی ندارند، کمی گرانتر از لپتاپهای خانگی هستند و در یک کلام، معمولاً انتخاب اول یک مشتری نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شغل و اشتغالزایی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که همواره ذهن جوامع را به خود درگیر کرده است. همه افراد به دنبال شغلی هستند که آینده خوبی داشته و از بازار کار عالی و پردرآمدی برخوردار باشد.  قیمت لپ تاپ مخصوص ترید عملیات تعمیرات دوره ای واحد دوم ۳۲۰ مگاواتی مولد برق نیروگاه اصفهان آغاز شد که عملیات تعمیرات دوره ای مدت 10 روز زمان خواهد برد. در صورتی که علاقه مند به ورود و فعالیت در مشاغل فنی دارید و می خواهید در بازار کار این مشاغل به فعالیت بپردازید، با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین و پردرآمدترین رشته ها و مشاغل فنی بپردازیم. رشته های فنی از جمله مشاغلی هستند که در صورت داشتن تخصص و مهارت کافی درآمد خوبی داشته و از همواره از بازار کار خوبی برخوردار می باشد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی از جزئیات ورود محموله 38 تنی روس اتم به نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

مهدی بازدید : 109 چهارشنبه 09 شهریور 1401 زمان : 15:38 نظرات (0)

    نمونه سوالات تستی مدیریت سرمایه گذاری و ریسک با پاسخنامه (سری دوم) … سلام دوستان عزیز.امیدوارم که حالتون خوب باشه و این فایل نیز به دردتون بخوره. به نام خدا. نمونه سوالات روش تحقیق تهیه کننده : مینا ربانی. ۸ مرداد ۱۳۹۸ - این فایل شامل 221 تست تألیفی کتاب «روش های تحقیق در علوم رفتاری» زهره سرمد، … ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - اين کتابچه شامل تمام نمونه سوالات درس روش تحقیق پیام نور سال ۹۷-۹۸ مي باشد که هر ترم بروزرساني خواهد شد .  وسایل دندانپزشکی دانلود pdf نمونه سوالات درس روش تحقیقhttps://dehlinks.ir › book › others › book › دانلود-pdf-نمو… دانلود خلاصه و نمونه سوالات تستی کتاب روش تحقیق دکتر دلاور. نمونه سوالات موجود در اين کتابچه همگي … 1.در روش کد گذاری محقق سعی میکند به کدام یک از موارد زیر کد اختصاص دهد؟ دانلود خلاصه و نمونه سوالات تستی کتاب روش تحقیق دکتر دلاورhttps://www.bargozideha.com › share › c7fn8ls0-دانلود…

    مجله جامعه دندانپزشکی بزرگسالان

    مهلت ثبت نام از از ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه بود و داوطلبان از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کردند. نتایج نهایی سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشتههای تخصصی دندانپزشکی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، نتایج نهایی سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشته های تخصصی دندانپزشکی روز سه شنبه ۲۱ دی ماه جاری بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت. ثبتنام حضوری پذیرفته شدگان سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشتههای تخصصی دندانپزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی از امروز ۲۶ دی آغاز میشود. نتایج نهایی سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشتههای تخصصی دندانپزشکی منتشر شد. ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشته های تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی از امروز ۲۶ دی آغاز می شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و پنجمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی پنجشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ با حضور یک هزار و ۹۰۹ داوطلب برگزار شد.

    مجله جامعه دندانپزشکی پزشکی تهران

    به گزارش رکنا به نقل از روزنامه فرهیختگان، کمبود دندانپزشک موجب کاهش رقابت و افزایش قیمت از طریق ایجاد انحصار در این حوزه شده است. همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در فروردین امسال گزارشی درباره روند پیگیری و تصویب این طرح به صحن علنی مجلس ارائه کرد. به گمانی انحصارطلبی در حوزه دندانپزشکی باعث شده مردم از خدمات این رشته بینصیب بمانند و کشور از نظر تعداد دندانپزشک در رتبههای پایین جهان قرار بگیرد. همین موضوع نیز باعث شده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، طرح افزایش ظرفیت دندانپزشکی را تصویب کند.  انواع کیست دندان دیماه سال گذشته بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» را برای اجرا ابلاغ کرد. در این گزارش به مساله کمبود پزشک و دندانپزشک و توزیع نامتوازن آنها، توفان سالمندی جمعیت در آینده نزدیک و نیز شکایت نمایندگان حوزههای انتخاباتی مختلف بهویژه مناطق محروم درخصوص کاهش ظرفیت دانشجو در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی اشاره شد.

    مجلات جامعه دندانپزشکی فارسی

    اپرای منظومه (پروانه) اثر هوانس تومانیان، اپرای (چوپان) و بسیاری از آثار گالاندریان (کلاً حدود ۱۰۰۰ اثر) در مجموعههای مختلف به چاپ رسیدهاند. از جمله در جلدهای ۵ و ۶ آوازنامه (گانزاران) گنجنامه. اوانس اوگانیانس اولین کارگردان سینمای ایران و همچنین بانی اولین مدرسه بازیگری در ایران است. تئاتر ارمنی ایران در اواخر سده نوزدهم تولد یافت. هامبارتسوم گریگوریان از دیگر موسیقیدان معروف ارمنی است که دانشآموخته فرانسه است و او در تهران اقدام به تشکیل گروه آواز (کومیتاس) میکند. در دهههای ۷۰ و ۸۰ همین سده در تبریز، تهران و جلفای نو نخستین نمایشهای مدرسهای ارائه گردید. نور هاسکر (خوشههای نو) در نشریات ارمنی ایران و در روزنامه فارسی (راهنمای زندگی) به چاپ رسیدند. او بیش از یکصد اثر (آوازهای گروهی و سولو، تنظیم آوازهای مردمی و عاشقها، رمانسها) و نیز بر روی اشعار آوتیک ایساهاکیان و هوانس شیراز شعرای نامدار ارمنستان آهنگ تصنیف نمودهاست. امانوئل ملیک اصلانیان، رازمیک اوحانیان، وارتان ساهاکیان، لوریس چکناوریان، روبن گریگوریان، واروژ هاخباندیان، ساتنیک آقابابیان، رافائل میناسکانیان و غیره قابل ذکرند.

    مجله جامعه دندانپزشکی گرگان

    کاربرد رادیوگرافی در تشخیص پوسیدگیهای دندان چگونه است؟ دندانهای پوسیده با چه مادهای پر میشوند؟ یک دند انپزشک گفت: استفاده از مواد دندانی در دهان انسان جز با تکیه بر مطالعات فیزیولوژیکی، بیولوژیکی، آسیب شناسی و نیز بررسی خواص فیزیکی مکانیکی و شیمیایی امکان پذیر نیست. دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره انجمن سالیانه دندانپزشکان عمومی ایران گفت: برخی از کاربردهای نانو در دندانپزشکی شامل استفاده از نانو ذرّهها در کامپوزیتها، باندینگها، مواد قالبگیری و سرامیکهای دندانی است. دندانها با چه مادهای پر میشوند؟ رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می شود و بعید است این خدمات بیمه شود. تهران- ایرنا- رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به سرعت تحول علم دندانپزشکی در جهان گفت: آشنایی با لیزر و ربات در جراحی و درمان دهان و دندان در کشور ضرورت است. دبیر مشاور علمی دوازدهمین همایش انجمن سالانه دندانپزشکان عمومی ایران گفت: برخی از کاربردهای نانودر دندانپزشکی شامل استفاده از نانو ذرّهها در کامپوزیتها، باندینگها، مواد قالب گیری و سرامیکهای دندانی است. سومین سمپوزیوم بین المللی انجمن اندودانتیست های ایران و اولین همایش جامع انجمن اندودنتیست های ایران در اصفهان برگزار شد. دندان با چه ماده اى پرمى شود؟

    مجله جامعه دندانپزشکی قشم

    چوب اين درخت حاوي بيكربنات سديم و اسيدتانيك و ساير موادي است كه تأثير مثبتي روي لثه ها دارد. يك دندانپزشك در حال سفر، وسايل خود را در يك دهكده در هلند برپا داشته و كمك او به بيماران حيرت تماشاگران را برانگيخته و موجب سرگرمي آنها گشته است. اين صندلي دندانپزشكي آلماني كه تودوزي شده و تشك دار است و از هر جهت به خوبي آراسته شده، متعلق به دهه 1890 بوده و توسط يك پدال پايي بالا و پايين برده مي شود. يك دندانپزشك الجزيره اي ديده مي شود كه در حال كشيدن يك دندان با يك وسيله اروپايي است كه كليد ناميده مي شود. صندلي دندانپزشكي James Beall Morrison در سال 1868 يك مكانيسم منحصر به فرد داشت كه به دندانپزشك اجازه مي داد آن را در هر جهتي كج نمايد. در نماي موزه ملي تاريخ آمريكا در واشنگتن ، اين مدل مطب دكتر G.V.Blackدر ايالت ايلي نويز ديده مي شود كه متعلق به سال 1885 است. در اين عكس كه حدوداً متعلق به سال 1910 مي باشد.

    ↑ «دوره نهم جایزه گلشیری سال ۱۳۸۸».

    حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ که در تورنتو ساکن است همزمان با به قتل رسیدن مهدی امین اعلام کرد که تهدید به مرگ شدهاست. بایگانیشده از اصلی در ۱۴ مه ۲۰۱۴. ↑ CNN, By Tara John, Jessie Yeung and Eliza Mackintosh (2020-01-08). "January 8 Iran plane crash". ↑ بیبیسی فارسی: داستان مسافران هواپیمای اوکراینی: «آرزو میکنم دلیل سقوط، نقص فنی باشد»'، نوشتهشده در ۱۹ دی ۱۳۹۸؛ بازدید در ۱۹ دی ۱۳۹۸. مجموعهای از گفتاوردهای مربوط به حامد اسماعیلیون در ویکیگفتاورد موجود است. ↑ پایگاه خبری الکترونیک دندانه: نویسندۀ جسور، دندانپزشک محافظهکار/ گپو گفتی با حامد اسماعیلیون، نوشتهشده در ۲۷ مهر ۱۳۹۵؛ بازدید در ۹ بهمن ۱۳۹۹. ↑ «دوره نهم جایزه گلشیری سال ۱۳۸۸». ↑ «نسل نو نویسندگان فارسی». دریافتشده در ۹ مارس ۲۰۱۵.  آموزش دندانپزشکی تجربی ↑ «'Recipe for disaster': Experts say Iran airspace should've been closed before attack». دریافتشده در ۹ مارس ۲۰۱۵. Global News (به انگلیسی). بایگانیشده از اصلی در ۲ آوریل ۲۰۱۵. ↑ Ranter، Harro. «ASN Aircraft accident Boeing 737-8KV (WL) UR-PSR Sabashahr».

    این گروه از تعدادی پسر و دختر تشکیل شده بود که به سرپرستی ایرج گلسرخی به تمرین و اجرای آهنگهای فولکلور آن زمان میپرداختند. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب میشود. عارف در برنامههای جشن پایان سال تحصیلی هنرستان نیز با جدّیت شرکت میکند. در خصوص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می رساند؛ هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمیگیرد و داوطلبان باید در بازه زمانی ثبت نام اقدام به ویرایش سهمیه می کردند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کردهاند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند. گفتنی است؛ این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. مجله جامعه دندانپزشکی برای خانواده در صورت عدم تکمیل بعد از برگزاری آزمون هیچ گونه ویرایشی برای بند مذکور انجام نخواهد گرفت.

    مهدی بازدید : 117 چهارشنبه 09 شهریور 1401 زمان : 15:25 نظرات (0)

    طبق اعلام پنتاگون، ایالات متحده به شکلی "موفقیتآمیز" یک سلاح مافوق صوت از شرکت ریتون را که سرعت آن پنج برابر سریعتر از سرعت صوت است، آزمایش کرد. بدین ترتیب این سومین آزمایش موفق این نوع تسلیحات از سال ۲۰۱۳ به شمار میرود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه توسعه برای «مفهوم سلاح تنفس هوای مافوق صوت» (HAWC) از سوی آژانس پروژههای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا «دارپا» (DARPA) اجرا میشود. هر دو شرکت ریتون و لاکهید مارتین برای دریافت قرارداد نهایی با یکدیگر رقابت میکنند. تجهیزاتی با مفهوم «تنفس هوا» از هوای گرفته شده از جو برای دستیابی به نیروی محرکه پایدار استفاده میکنند. تجهیزات دندانپزشکی انواع مختلف پیشرانه در خلاء فضا کار میکنند. از سپتامبر تاکنون، چهار آزمایش تسلیحات مافوق صوت از نوع تنفس هوا انجام شده است. محصول شرکت ریتون هر دو بار موفق بوده و شرکت لاکهید یک آزمایش موفق و یک شکست داشته است. «وس کرمر» رئیس واحد تجارت دفاعی و موشکهای ریتون میگوید: پیشبرد قابلیتهای مافوق صوت کشورمان یک ضرورت حیاتی ملی است و این یک گام مهم رو به جلو بود.

    • بدون قابلیت تغییر مدل فوم یونیت در طی زمان استفاده
    • آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل
    • نحوه پروگرام کردن انواع آی سی های لوازم پزشکی
    • شست ­وشوی قالب گرفته شده زیر جریان آب
    • استفاده از پوشش محافظ برای سطوح
    • کاردانی فنی عمران - سازه های پیش ساخته

    دندانپزشک باید ما بین هر دو بیمار این کلید را زده و با گرفتن محلول ضدعفونی در سرساکشن مانع از ایجاد انسداد در دستگاه شود. قطعات دستی یا هندپیس: قطعات چرخشی هستند که به منظور بریدن، تمیز کردن و صیقل دادن دندان ها استفاده می شوند. راه اندازی هندپیس ها ممکن است از طریق سیستم راه انداز پنوماتیک، تسمه ای یا الکتریکی صورت گیرد. هندپیس های سرعت پایین: این قطعه دارای سرعت چرخش کمی می باشد و سرعت آن از طریق دسته هندپیس کم نمی شود معمولاً سرعت آن نزدیک به 20000دور در دقیقه می باشد. از این نوع می توان از ایرموتورها نام برد. هندپیس های سرعت بالا: این قطعات با سرعت های بالاتر از 100000دور در دقیقه می چرخند از جمله توربین ها. توربین ها شامل سر دوکی شکل، مته، پروانه، نگهدارنده و اورینگ ها می باشند. رابط های هندپیس: رابط ها، آب و هوا مورد نیاز برای هندپیس ها را انتقال می دهند. بطور کلی این رابط ها می توانند دو، سه یا چهار مسیر داشته باشند.

    جدا از رقصهای غیر بومی، برنامهها برای رقص بومی ایرانی و سنتی نیز بسیار بودند و رقص سنتی نیز احیا گردید. رقص حرفهای در این کشور در دوران پادشاهی محمدرضاشاه احترام و محبوبیت خود را بازیابی کرد. اجراهای رقص غیر سنتی بر پایهٔ نمونههای اروپایی در سالنهای نمایش این دوران ارائه میشد. آنها شامل طراحی رقص و صحنهآرایی مفصلی بودند؛ عناصری که بخشی از شکلهای رقص قدیمیتر ایران نبودند. در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ م، گروه هنر ملی با جذب برترین نمایشنامهنویسان، کارگردانان صحنه و بازیگران به برقراری دوبارهٔ تئاتر در ایران کمک کرد. بعدها، تلویزیون ملی ایران نیز از تشکیلات و نمایشهای تئاتر در ایران، پشتیبانی میکرد. کارگاه نمایش (از ۱۳۴۸) از نمایشهای وابسته به این رسانه است. تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی pdf در این دوران، دیگر عوامل اثرگذار در رشد تئاتر، پشتیبانیهای تجاری و حکومتی بودند و اینها در کنار جشنوارههای این دوره (همچون جشن هنر شیراز)، توانستند تئاتر ایران را نیرومند سازند. گوگوش، از خوانندگان سرشناس دوره که بعدها به یک نماد فرهنگی در ایران و خارج از این کشور تبدیل شد.

    یکی از شاخه های دندان پزشکی، جراحی دندان پزشکی است. این جراحی به منظور درمان پوسیدگی دندان ها انجام می شود. زمانی که به هر دلیلی دندان، دچار پوسیدگی می شود ممکن است به جراحی دندان پزشکی نیاز داشته باشد. در این موارد باید به متخصص جراحی دندان مراجعه نمود. در این جراحی از ابزارهای مخصوصی استفاده می گردد. این ابزارها دارای اشکال مختلفی بوده و هر کدام از آنها برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. جراح با استفاده از این ابزارها به ارائه خدمات به بیماران می پردازد. از این رو باید برای تهیه آنها از مواد اولیه مرغوب و باکیفیتی استفاده گردد. گروه صنعتی انعکاس به عنوان یکی از تولید کنندگان محصولات و دستگاه های صنعتی، در زمینه طراحی و تولید انواع ابزار جراحی دندان پزشکی فعال می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد ابزارها و ست جراحی دندان پزشکی توضیحاتی ارائه داده و شما را با کاربردهای آنها آشنا سازیم.

    کمپرسورها فشار هوای مورد نیاز را تامین می کنندفشار مورد نیاز برای کارهای دندانپزشکی بین 4.5 تا 5.5 بار است.تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی تامین آب با سیستم آب رسانی: یونیت دندانپزشکی می بایست به منبع آب برای عملکردهای شستشو، تمیز کردن و خنک کردن متصل شود. می کنند. برخی از سیستم های آب رسانی امکان گرم کردن آب را فراهم می کنند. همچنین برخی مدل ها دارای مخزن آب اضطراری جهت تامین آب یا مواد استریل کننده می باشد. منبع برق: اجزای یونیت دندانپزشکی و همچنین ابزارهای مورد استفاده مانند ساکشن و کمپرسور، نیاز به نیوری برق برای فعالیت می باشند. به طور معمول این انرژی توسط برق شهری تامین می شود و نیازی به دستگاه های دیگر نمی باشد. موتور یونیت : از مهمترین بخش های دستگاه می باشد. قدرت موتور می بایست به اندازه ای باشد که بتواند صندلی رو جا به جا نماید. لامپ LED یا هالوژنی : که دید واضحی از دهان بیمار را برای دندانپزشک فراهم می کند. ابزار مکش یا ساکشن : برای مکیدن بزاق اضافی در نزدیکی غدد زیر زبانی.

    جریان را در یک جهت هدایت می کند. دیود زنر: هنگامی که ولتاژ از یک مقدار مشخصی بیشتر است این دیود ها می توانند در جهت عکس نیز جریان را هدایت کنند. به دلیل این خصوصیتشان به عنوان ولتاژ مرجع در مدار های تنظیم ولتاژ استفاده می شوند. دیود بهمنی: این دیود نیز مانند دیود زنر در جهت عکس جریان را هدایت می کنند. معمولا ولتاژ شکست معکوس در ولتاژ های بیش از 2v رخ می دهد. دیود نور افشان یا نورانی:هنگام روشن شدن، دیود نور ساتع می کند. اگر دیود تک رنگ باشد مانند سایر دیود ها یک پایه آند و یک پایه کاتد دارد ، اگر دیود دورنگ باشد یک پایه کاتد مشترک و دو کاتد دارد. فوتو دیود: این دیود ها به عنوان حسگر نور استفاده می شوند. پل دیودی: پل دیودی ترکیبی از چهار یا تعداد بیشتری دیود بصورت یک مدار پل گونه است که به ازای هر دو حالت پلاریته ورودی خروجی با پلاریته یکسانی ایجاد می کند.

    رک های ایستاده دارای چه اجزایی است ؟ پیش از خرید رک ایستاده باید با ساختار و اجزای آن آشنا باشید. طبقه های ثابت برای قرارگیری تجهیزات سنگین شبکه و طبقه های متحرک برای قرارگیری موس و کیبورد و سایر تجهیزات سبک می باشد. طبقه های متحرک در حالت کشویی می باشند. نقش سایر اجزای رک ، با توجه به نامشان مشخص است. ویژگی های رک ایستاده چیست ؟ در خرید رک ایستاده باید با ویژگی های آنها آشنا باشید. این رک ها از ویژگی هایی برخوردار است که آنها را از رک های دیواری متمایز کرده است. رک های فوق در سایزها و اندازه های گوناگونی تولید می شوند. رک های ذکر شده در مدل های 12 الی 47 یونیتی می باشند که با توجه به مشخصات شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. معیارهای مهم برای خرید رک ایستاده چیست ؟ در خرید این رک ها باید به ارتفاع ، عرض ، عمق و ضخامت بدنه رک توجه نمود. ارتفاع رک : اصلی ترین معیار ، ارتفاع رک است.

    تابوره جهت نشستن جراح، کمک جراح، متخصصین بیهوشی در هنگام عمل جراحی در اتاق عمل مورد استفاده قرار میگیرد و در اندازههای مختلف قابل دسترس است.این صندلی قابلیت قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد. یونیت دندانپزشکی یونیت صندلی شرکت اوستم یکی از مدرنترین و پیشرفته ترین دستگاههای حال حاضر در دنیاست . زیبایی وطراحی منحصر بفرد ، تکنولوژی روز دنیا و آپشن های گوناگون آن در کنار قیمت مناسب دستگاه از اصلی ترین مزیتهای آن است. آمالگاماتور: دستگاه آمالگاماتور به دونوع تقسیم می شود: 1. دستگاه کپسولی: دراین نوع دستگاه کپسول درمحل استقرار گیره کپسول قرار داده می شود. تجهیزات دندانپزشکی زیبایی تنظیم میزان پودر و جیوه امکان پذیر نیست چون شرکت سازنده مقدار واحد آمالگام و جیوهرا مشخص نموده مانند ۱ واحد یا ۲ یا ۳ یا … که در کپسول جاسازی کرده و نیاز به تنظیم خاصی ندارد . 2. دستگاه پودری و کپسولی: دراین نوع دستگاه میزان پودرآمالگام متغییر است که پیچ تنظیم آن در بغل دستگاه قرار گرفته است ولی مقدار جیوه همیشه ثابت است.

    در میان سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ همچنین موافقتنامههای جهانگردی با کشورهایی در جهان و عضویت در سازمان جهانی جهانگردی و اتحادیهٔ جهانی سازمانهای رسمی جهانگردی توسط سازمان جهانگردی و وزارت اطلاعات ایران به امضا رسیدند که شرایط را بهتر میساخت. در دورهٔ حکومت رضاشاه، آموزش اجباری رایگان به تدریج برآورده شد. همچنین در این دوره، برای نخستین بار، مراکز ایرانی و دولتی آموزش عالی چون دانشگاه تهران ایجاد گردید. همچنین با تصویب قوانین حمایتی مانند معافیت یکسالهٔ تحصیل کنندگان مدارس متوسطه و تأکید بر نظام آموزش عالی، مدارس متوسطهٔ رایگان دولتی نیز شکل گرفت. بهطور دقیقتر، پیش از رضاشاه، سوادآموزی در ایران، در جاهایی با نام مکتبخانه در مسجدها یا خانههای شخصی انجام میشدهاست. آموزگاران نیز ملا و ملاباجی بودند و خود اینها نیز تنها سواد خواندن و نوشتن داشتهاند. در تهران و شهرهای بزرگ نیز، آموزشگاههای حرفهای انگشتشمار بودند و آموزشهای ارائه شده نیز در موضوعات محدودی بودند. با آغاز پادشاهی رضاشاه، مکتبخانهها همگی بسته شدند و برای نخستینبار، مدرسههای منظم و رایگان زیادی در سراسر ایران، پدیدار شد.

    افزایش جمعیت و نیاز روزافزون مردم به خدمات دندانپزشکی یکی از چالش های بزرگ بهداشتی و درمانی عصر حاضر است. اکنون سال ها از دورانی که مردم برای رسیدگی به مشکلات لثه و دندان های خود در مطب های قدیمی، ساده و بدون تجهیزات حاضر می شدند گذشته است. زمانی که خدمات دندانپزشکی با کمترین امکانات، بدون ملزومات بهداشتی لازم و حتی بدون بی حسی کامل انجام می شد. در آن ایام حتی کوچک ترین کارها بر روی دندان با تحمل درد و رنج فراوان از سوی بیماران و زحمت بیش از حد برای دندانپزشکان همراه بود. امروزه با وجود امکانات پیشرفته در قالب تجهیزات مدرن دندانپزشکی، کارها به آسانی و به مراتب کامل تر صورت می گیرد. استفاده از لوازم پیشرفته و داروهای بی حسی و آرام بخش نیز بخشی از کار تسهیل خدمات دندانپزشکی را عهده دار شده اند. در این میان مهندسی یونیت های مخصوص برای قرارگیری مناسب بیمار دسترسی دندانپزشکان به لوازم را آسان نموده است.در این وبسایت اطلاعات مفیدی در مورد تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد.

    مهدی بازدید : 50 سه شنبه 08 شهریور 1401 زمان : 19:50 نظرات (0)

    در سالهای اخیر با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت ارز بسیاری از لوازم و کالاهای وارداتی با افزایش بی سابقه قیمت مواجه شدهاند که لپ تاپ و کیس کامپیوتری نیز از جمله آنها بودند. با بالا رفتن قیمت لپتاپهای نو، بسیاری از افراد دیگر توان خرید یک سیستم مناسب برای خود را ندارند و پرداخت هزینه های زیاد برای یک لپ تاپ سطح متوسط چندان ارزنده و به صرفه نیست. لذا همین عامل باعث شد تا در طی چند سال اخیر بسیاری از افراد به سمت خرید لپ تاپ استوک و کیس استوک متمایل شوند. لپ تاپ استوک چیست؟ در واقع به لپتاپهایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفتهاند و از حالت آکبند خارج شدهاند لپ تاپ استوک گفته میشود. واژه استوک در زبان انگلیسی به معنی ذخیره شده در انبار است. فروشگاه اینترنتی خرید لپ تاپ در کشور های غربی بهویژه اروپا و آمریکا به افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند چند هفته مهلت تست داده میشود تا کاربر در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده بتواند آن را مرجوع کند. این دسته از لپتاپهایی که از حالت آکبند و پلمپ خود خارج شدهاند دیگر به صورت لپ تاپ نو توسط فروشنده فروخته نمیشوند و جزو دسته ی لپتاپهای استوک قرار میگیرند.

    • دانلود: NZXT’s CAM برای ویندوز (رایگان)
    • پردازنده AMD خوب
    • لپ تاپ لنوو Legion Y740
    • صفحه نمایش لمسی
    • وزن : ۳.۳ پوند
    • صفحه نمایش بسیار منعکس کننده است
    • صفحهنمایش روشن و شفاف
    • تعداد هسته : 10 هستهای

    دل XPS مدل 13 اینچی، سالهاست بهعنوان بهترین لپ تاپ سبک جهان شناخته میشود. مدل 9310 نیز از همان فرم فاکتور کوچک اما سختافزار قدرتمند بهره میبرد و حالا با یک نمایشگر 16:10 همراه شده و از بسیاری از رقبای خود در این زمینه پیشی گرفته است. کیبورد XPS 13 نیز مثل همیشه بهسرعت به انگشتان شما پاسخ میدهد و البته در این مدل اندازه کلیدهایش نیز نسبت به سالهای قبلی کمی بزرگتر شده است. نمایشگر نیز مثل همیشه و همانطور که از دل انتظار داریم، بسیار عالی و با حاشیههای اندک است و میتواند لذت دوچندانی از تماشای محتوا بهشما بدهد. بهخصوص اگر مدل اولد آن را خریداری کنید. اما بزرگترین نقطه قوت این لپتاپ، کم بودن درگاههای آن است. شما فقط 2 درگاه تاندربولت 4 برای شارژ یا اتصال لوازم جانبی در اختیار خواهید داشت. اما در عوض، عملکرد، شارژدهی و وزن سبک آن میتوانند نظر شما را بهخود جلب کنند. مکبوک ایر مدل 2020 که با پردازنده M1 عرضه شد، یکی از بهترین مکبوکها برای کسانی است که نمیخواهند برای یک مکبوک خرج زیادی کنند.

    برای خرید لپ تاپ ایسوس می توانید به فروشگاه ژینال که یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر و مطمئن می باشد مراجعه نمایید. شرکت AsusTek Computer Inc، کهASUS نامیده می شود، یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که در زمینه ساخت و فروش سخت افزار رایانه و محصولات الکترونیکی فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در تایوان است. این شرکت در زمینه محصولاتی مانند لپ تاپ، نت بوک، دسکتاپ، تلفن همراه، تجهیزات شبکه، پروژکتور، مادربرد، کارت گرافیک، دستگاه ذخیره سازی نوری، وسایل جانبی رایانه، ایستگاه های کاری، رایانه های لوحی و غیره فعالیت دارد. نام این شرکت از چهار حرف آخر کلمه پگاسوس گرفته شده است، که یک اسب بالدار از اساطیر یونان بود. ASUS بیانگر روح خلاق، قدرت و خلوص است که توسط این موجود افسانه ای مثال زدنی است. خريد لپ تاپ دست دوم اگر به دنبال لپ تاپی هستید که عملکردی را با ظاهر زیبا ترکیب کند، خرید لپ تاپ ایسوس باید در لیست اولویت شما باشد. این برند تایوانی در سراسر جهان به عنوان تولید کننده بهترین لپ تاپ ها شناخته شده است.

    سری لپتاپهای ThinkPad لنوو محصولات خوشساخت و بادوامی هستند که به استحکام و کارایی معروف هستند. حال این رده از لپتاپهای لنوو از تنوع بسیار خوبی هم برخوردارند و کاربران علاقهمند به این مدل میتوانند بسته به فاکتورهای مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشند. یکی از این مدلها ThinkPad X1 Caebon است که یکی از باریکترین و سبکترین لپتاپهای صنعتی جهان به شمار میرود. از محاسن بیشمار این دستگاه میتوان به صفحهنمایش 14 اینچی با پنل IPS، وضوح ۱۹۲۰x۱۰۸۰پیکسل و روکش مات نام برد. به دلیل استفاده از صفحهنمایش کوچکتر نسبت به نمونههای 15.6 اینچی، بدنهی این لپتاپ ابعاد کوچکتری داشته و تنها یک کیلو و ۱۰۰ گرم وزن دارد که کار را برای جابجایی دائمی آسان میکند. طبق رسم همیشگی سری ThinkPad، بدنهی این مدل از پلاستیک فشرده باکیفیت ساخته شده که در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان میدهد. کیبورد سری AccuType مخصوص لنوو با همان کلید Trackball قرمز رنگ معروف به همراه تاچپد مخصوص سری ThinkPad هم بسیار کاربردی و باکیفیت هستند و میتوان ساعتها بدون خستگی با این کیبورد تایپ کرد. البته این مدل 14اینچی برای انجام امور حسابداری مناسب نیست، چراکه کلیدهای اعداد ماشینحساب از مجموعهی کیبورد حذف شده است. پورتهای موجود روی این مدل نسبتا متنوع و کاملاند اما کمی هم با نمونههای معمول متفاوت هستند.

    • ظرفیت حافظه RAM: هشت گیگا بایت
    • جعبه دستساز
    • مهندسی و دانشجویی
    • صفحهنمایش: ۱۵.۶ اینچ (FHD، TFT LCD)
    • پردازنده: I7-6400
    • پورت USB A ندارد
    • پردازنده گرافیکی: Geforce MX130 GDDR5
    • مشخصات ضعیف مدل پایه

    کسانی که به دنبال تجربه گیمینگ قویتر و کاملتر هستند باید به اینتل Core i7-7800X با قیمت 400 دلار فکر کنند؛ یک پردازنده 6 هستهای، با ویژگی فراریسمانی برای 12 هسته مجازی و پشتیبانی از 28 لن PCI Express. مهم نیست به دنبال چه کاری هستید؛ گیمینگ، تماشای استریم ویدیوها و یا حتی اجرای بازیهای واقعیت مجازی با هدست مخصوص،  در هر صورت این پردازنده کار شما را به بهترین نحو انجام میدهد. دنبال یک غول هستم که تمامی کارهای سنگین کامپیوتری من را به بهترین شکل انجام دهد. فعالیت معمول: کدنویسی، ویرایش فیلم و مدلسازی سه بعدی. کاربران زیادی به دنبال یک اسب کاری و قدرتمند هستند؛ طراحهای گرافیک، کدنویسها، ویرایشگرهای ویدیو و معمارها. اگر از این دسته هستید گزینه مورد نیاز شما Intel Core i7-7820X است که 680 دلار برای شما آب میخورد. دلیل اصلی برتری سری Skylake-X نسبت به سری Xeon یا پردازندههای قدیمی Core i7 کش و رم دستگاه است. کش پردازنده یکی از ویژگیهای کمتر شناخته شده کامپیوتر است که نقش پررنگی در سرعت سیستم ایفا میکند.

    مک بوک ها ارزان نیستند و اکثر نیاز های شما را برآورده می کند، از نوشتن مقالات و طرح های گرافیکی بگیر تا ویرایش ویدیو و برنامه نویسی به وسیله مک بوک پرو انجام می شود. خرید لپ تاپ hp  این مک بوک وزن ۱٫۳۷۰ کیلوگرم دارد و ضخامت آن در حدود ۱۵ میلی متر می باشد. ۱۶۰۰ پیکسل است و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی و کمرقیبی دارد. پورت USB 3.1 Type-C و جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون از ویژگی های سخت افزاری این مک بوک است. پردازنده به کار رفته در آن Core i5 اینتل است که توان پردازشی قابل قبولی ارائه می کند. رم آن ۸ گیگابایت از نوع DDR3 حافظهی داخلی آن هم ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD با اتصال PCI-e است. شما می توانید تقریبا در یک روز کاری از این لپ تاپ کار بکشید و در هنگام وب گردی باتری آن تا ۱۰ ساعت شارژ دارد. شما می توانید از این لپ تاپ به عنوان یک PC خانگی استفاده کنید.

    • لوازم تعمیرات
    • لپ تاپ AsusVivoobook R521 JB EJ083
    • LG Gram 17
    • گرافیک قوی
    • صفحه نمایش 4K با دقت رنگ بالا
    • باتری خیلی زود کامل شارژ میشود

    یکی از دلایل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسوس، مربوط به اتصالات سیستم است. برای رفع این مشکل تمام اتصالات را قطع کنید و سپس سیستم خود را ریستارت کنید. در صورتی که مشکل سیستم شما برطرف نشد، سایر مشکلات را بررسی کنید. در برخی موارد که ویندوز بالا نمیآید، بهترین کار کمک گرفتن از تنظیمات bios لپتاپ ایسوس است. زمانی که سیستم در حال بوت شدن است، کلید f2 یا f8 را فشار دهید. در مرحله بعدی روی تب boot رفته و تعیین کنید که چه چیزی را لود کند. بهتر است که حالت پیش فرض آن را انتخاب کنید تا ویندوز به صورت دستی راه اندازی شود. زیرا با اینکار هیچ اطلاعاتی از سیستم شما حذف نخواهد شد و در ادامه نیاز به بازیابی اطلاعات نیست. حالت بوت سریع یکی از حالتهای پیش فرض ویندوز جهت بالا آوردن سریعتر ویندوز، درایوها و … است. در برخی موارد ممکن است سیستم دچار اختلالاتی شود و با فعال بودن این گزینه نتواند به درستی لود شود.

    وقتی صحبت از لپتاپ لپتاپ دانشجویی اقتصادی میشود، خیلیها گمان میکنند که آنها حتما ارزانترین لپتاپهای بازار هستند. لپ تاپ استوک dell precision 7720 این یک دیدگاه اشتباه است. در زمان خرید لپتاپ دانشجویی باید به هزینه بلندمدت آن فکر کنید. ممکن است شما ارزانترین لپتاپ بازار را هم بخرید اما هزینه تعمیر و نگهداری آن برای شما، بیشتر از خرید یک لپتاپ کمی گرانتر باشد. با توجه به جهش قیمتها گاهی ممکن است تعویض یک قطعه در سال دوم استفاده از یک لپتاپ برابر با اختلاف قیمت آن با لپتاپی مدل بالاتر در زمانم خرید باشد. بنابراین علیرغم اینکه میدانیم محدودیتهای اقتصادی از مهمترین دلایل در انتخاب شماست ولی نباید در دام کلیشههای ذهنی اشتباه هم بیافتید. برای انتخاب یک لپتاپ دانشجویی باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید. اما اینکه این پارامترها کجای ماتریس هزینه فایده شما برای خرید لپتاپ قرار میگیرد، به اولویتهای شما بستگی دارد. دانشجوها بسته به رشته تحصیلی ممکن است لپتاپهایی با ویژگیهای سختافزاری مختلفی بخواهند. نکته مشترک بریا همه دانشجوها، حمل روزانه لپتاپ از خانه یا خوابگاه به دانشگاه و از کلاس درس به کتابخانه و کافه است.

    1. کارت گرافیک: Nvidia Quadro M620 ( دو گیگابایت)
    2. حافظه ذخیرهسازی: ۱ ترابایت HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD
    3. رم لپ تاپ DDR4
    4. ویژگی های محصول

    سلیقه بعضی از گیمرها ممکن است نورپردازی اتاق بازی آنها باشد و سلیقه شخصی دیگر، خرید جدیدترین بازیها باشد. البته برخی از وسایل و لوازم مرتبط با دنیای بازیهای کامپیوتری و رایانهای، سلیقه مشترک همه گیمرهاست. کیبورد فنتک، یکی از همین سلیقههای مشترک محسوب میشود و در لیست بهترین هدیه مناسب گیمرها قرار گرفته است زیرا طراحی و نورپردازی این مدل، برق رضایت را به چشم هر گیمری هدیه میکند! فاصله میان کلیدها، نوشتههای حک شده لیزری روی کلیدها، نورپردازی RGB و ۱۰ کلید ترکیبی مالتی مدیا در مدل Fantech KX302، از این مدل کیبورد، یک هدیه دوستداشتنی ساخته است. لپ تاپ استوک یعنی چه خرید یک هدیه چند ده میلیونی برای بسیاری از افراد جامعه مقدور نیست اما عده اندکی هستند که به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ با قیمتهای نجومی هستند. دومین هدیه گران قیمت برای یک گیمر، خرید مانیتور ۲۴ اینچ یونیوو UM2421 است که با نمایشگر ۲۴ اینچی، یک مانیتور عالی برای بازی کردن و فیلم دیدن بهحساب میآید.

    مهدی بازدید : 436 سه شنبه 08 شهریور 1401 زمان : 19:39 نظرات (0)

    دندانپزشکی در ایران

    اون وقت یکی دیگه میاد میگه هر چی به دکتره میگم دندونم رو بکش نمیکشه میگه حیفه قابل ترمیمه اقا چکار داری دندون خودمه! یا مثلا میگن از وقتی جرم گیری کردم دندونم لق شده نمیدونم دندونم تیز شده زبونمو میبره و … میگن دندونم درد نداشت الکی عصب کشی کرد نیاز نبود! خوب دکتر دندانپزشک درس اینو خونده میدونه باید عصب کشی بشه اما بیمار فک میکنه چون درد نداره نباید عصب کشی میکرد و الکی دکتر خواسته پول عصب کشی اضافی بگیره! قیمت کامپوزیت دندان های افتاده حالا تو بیا براشون علمی توضیح بده خوب ممکنه باور نکنن اصلا یا متوجه نشن! دندانپزشکی ایران "مسیریاب نشان" یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است که می‌توانید به وسیله آن بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست بیاورید و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخنگوی فارسی استفاده کنید. در همه کشورها حتی اگر مدرک دندان‌پزشکی شما از بهترین دانشگاه کشورتان هم باشد، باید در آزمون مهارت سنجی و علمی مورد اعتبار کشور مقصد شرکت کنید. در این آزمون توانایی علمی شما موردبررسی قرار می‌گیرد. جزئیات ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

    وبینـار سمپوزیوم پروتز کامل

    در سال ۱۳۰۷ رضا شاه دستور تأسیس مدرسه دندانسازی را صادر نمود و دو سال بعد این مدرسه شروع به کار کرد. محل اولیه این مدرسه، دارالفنون بود و مدیریت آن را دکتر میلچارسکی به عهده داشت. بنابرین قبولیتون در رشته دندانپزشکی راحت تر از کسی هست که این سهمیه رو نداره. قیمت کامپوزیت در سال 1400 سال به سال بسته به ظرفیت پذیرش و چیدمان انتخاب رشته رتبه های خوب، متفاوت هست اما در سال های اخیر معمولا آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی روزانه اصفهان در منطقه یک رتبه های زیر ۶۰۰ بودن. دیپلمه های نظام جدید رشته های فنی حرفه ای میتونن در کنکور سراسری تجربی شرکت کنند. اگر رتبه لازم رو به دست بیارید میتونید وارد رشته دندانپزشکی بشید. دندانپزشکی ایران عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نظیر عدم استفاده از نخ دندان و مسواک به مرور باعث ناراحتی‌های دندان و لثه می شود. تا قبل از سال 1290 هر شخصی بر اساس تجربه های خود یا تحصیل در اروپا می توانست در ایران به طبابت و دندانسازی بپردازد. اما از سال 1290 به بعد طبابت و دندانسازی در ایران فقط منوط به دریافت اجازه نامه رسمی از وزارت معارف بود. با این حال در بسیاری از نقاط کشور ان قانون رعایت نمی شد.

    آیا مقالات پولی با هدف جذب بیمار، باید تحت عنوان آگهی چاپ شوند؟

    با این همه وقتی ما به بیمار میگوییم که هزینه روکش ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است بعضی ها قدرت انجام این معالجه را ندارند و تصمیم به ترمیم دندان میکنند که ممکن است نتیجه خوبی را در آینده برای دندان نداشته باشد. باکتری های دندان و دهان بسیار کوچک هستند و بنابر این ما به عنوان دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران باید روکشی تهیه و نصب کنیم تا این باکتری های موذی نتوانند از لای روکش به دندان صدمه بزنند. کامپوزیت دندان های جلو بنابر این کار کردن با لابراتوار حرفه ای حرف اول را برای یک دندانپزشک دارد. در حال حاضر برنامه شامل ۲۰۵-۲۰۲ واحد درسی و طول دوره ۶ سال است. پس از دو سال و گذراندن ۶۸ واحد دروس عمومی و علوم پایه، دانشجویان وارد دوره بالینی (پره کلینیک و کلینیک) می شوند و آموزش خود را با حضور بیماران ادامه می‌دهند. در انتهای دوره ۶ ساله و پایان یافتن واحدها و ارائه پایاننامه به ارزش ۶ واحد، فارغ التحصیل می‌شوند. {دندانپزشکی ایران|} دندان هایی که تغییر رنگ داده بودند، فضای خالی ناشی از کشیدن یا افتادن دندان و دندان های شکسته توسط افراد زرگر روکش طلا می شدند. البته این کار برای افراد غنی که توانایی پرداخت پول طلا را داشتند انجام می گرفت. زرگر ها برای ساخت روکش های طلا که به آنها استامپ یا استامپه یا شارپی می گفتند، از دستگاهی به نام شارپ استفاده می کردند. تجهیزات و برخی از مواد عبارت بودند از چند صندلی با سلفدان‌های حلبی، چهار عدد چرخ پایی دندان‌پزشکی جهت کلینیک، یک میز چوبی، سه عدد چهارپایه، یک ولکانیزاتور، و گچ ساختمانی که توسط محمدخان -اولین مستخدم مدرسهٔ دندان‌سازی- کوبیده می‌شد و الک می‌گردید. آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد. پایهٔ دانشگاه به سبک دانشگاه‌های اروپایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی ریخته شد. {

    بازدید محتوا

    |} برخی از دانشگاه‌های داخل کشور مثل دانشگاه تهران یا شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور، در مجامع علمی دنیا هم اعتبار مناسبی دارند. طبیعتاً این مسئله می‌تواند بر روی اعتبار مدرک تحصیلی شما تأثیرگذار باشد. قیمت کامپوزیت دندان های جلو  البته به‌طورکلی مدارک دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت قابلیت ترجمه و معادل‌سازی را دارند. در یک‌کلام با هر مدرکی باید در کشور مقصد هم شایستگی‌های خودمان را نشان دهیم. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دوره پودمانی بهداشت دندانپزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از طریق آزمون دانشجو می پذیرد.

      {
    • آمار شکایت از پزشکان عمومی هم بالاست چون تعدادشون زیاده البته.
    • |}
    • این موضوع که به شما گفتن باید حتما منطقه محروم یا سهمیه دار باشید صحت نداره.
    • البته تفاوت سختی و آسونی درس ها انقدر هم زیاد نیست و اگه کمی درس های تئوری راحت تر یا کم حجم تر باشن، در عوض دانشجوهای رشته دندانپزشکی فشار جسمی و فیزیکی بیشتری روشون هست.
    • اگر جواب دو سوال من رو میدونید یه دنیا ممنون میشم پاسخ بدید.
    • {
    • به همین ترتیب، دانشگاه های سطح بالاتر و دوره روزانه رتبه بهتری لازم داره.
    • |}{
    • سختی کار پزشکی حین تحصیل درس خوندن اولش بیشتره واقعا و درس ها حجمشون سنگینه و باید مطالعه داشته باشی اما دندانپزشکی حجم درسهاش کمتره و نسبتا راحتتره ولی در عوض سال های بالاتر فشار جسمی و کاری بیشتری در کلینیک به دانشجو میاد.
    • |}

    اما مسئله اینجاست که آیا مدرک دندان‌پزشکی ایران در سایر کشورهای قابل‌اعتنا است. به عبارت بهتر اعتبار مدرک دندانپزشکی ایران در جهان چقدر است؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موقع بپردازیم. در کنار ساعت مطالعه، کیفیت مطالعه و برنامه ریزی و منابعی که استفاده می کنید هم اهمیت بالایی دارند. برای کسب رتبه مناسب از ابتدای سال دهم تا روز کنکور حداقل پنج هزار ساعت مطالعه لازمه یعنی دست کم ۵ ساعت مطالعه در روز که البته در سال اخر این عدد باید بیشتر هم بشه که بتونید رتبه لازم برای قبولی دندانپزشکی رو کسب کنید. روش کار دندانسازی برای بیماران باعث شد تمام افرادی که به نوعی با امور مربوط به دندان سر و کار دارند به نام دندانساز شناخته شوند. بر این اساس که هر گاه افراد دچار دندان درد می شدند و استفاده از گیاهان و دارو ها درد آنها را تسکین نمی داد، اقدام به کشیدن دندان ها می کردند. undefined تلاش‌های دندان‌پزشکان فعال کشور موجب شد تا در زمان کمتر از یک سال از تاسیس، یعنی در بیستم تیرماه ۱۳۴۲، جامعه دندان‌پزشکی در جلسه سالانه در استکهلم به عضویت با حق رای فدراسیون بین‌المللی درآید. از آن سال به بعد جامعه دندان‌پزشکی ایران هر ساله هیئت نمایندگی خود را به جلسات علمی صنفی فدراسیون اعزام می‌کرد. متاسفانه یه جوی وجود داره کسانی که در یک شغلی مشغول هستند سایر افراد رو در رسیدن به اون شغل و ویژگی های اون شغل ناامید میکنن که فکر میکنم در این جا هم وجود داشت. با توجه به اینکه گفتید این مقاله با استناد به حرف های صاحبان مشاغل نوشته شده. {دندانپزشکی ایران|} دکتر آتکین اشتومپ (فوت۱۳۳۰) نیز از دندان‌پزشکانی است که در سفر اتابک و مخبرالسلطنه هدایت، به آمریکا به استخدام دربار ایران درآمد و راهی این سرزمین شد. دکتر اشتومپ به دلیل خدمات مفید خود در ایران در سال ۱۳۰۸ شمسی به عضویت کالج بین المللی دندان پزشکی اف. دانش دندانپزشکی در ایران بدون شک از کهن‌ترین دست‌آوردهای بشری است که به مرور بر اساس آزمون و خطا و پژوهش‌های دانشمندان جهان شکل گرفته است. هدف از این مقاله معرفی دست‌آوردهای ایرانیان گذشته، از دوران باستان تا دوران مغول، در شکوفایی علم دندان‌پزشکی است. رشد دانش دندان‌پزشکی را در ایران می­توان به دو دوره پیش از اسلام و پس از اسلام تقسیم کرد. دو منبع مهم دانش دندان‌پزشکی در دوران پیش از اسلام تعالیم مربوط به کتاب اوستا و دست‌آوردهای دانشگاه جندی‌شاپور پیش از اسلام است. قیمت انواع کامپوزیت های دندانپزشکی

    برگرفته از سایت pishrodent.com

    مهدی بازدید : 116 پنجشنبه 24 تیر 1400 زمان : 13:29 نظرات (0)

    ارتودنسی سرامیکی چیست؟

    این روش ارتودنسی نوعی براکت شفاف از جنس پرسلن یا پلاستیک است که نسبت به براکت فلزی از دید کمتری برخوردار است.

     

    این نوع درمان معمولا بیشتر انتخاب بزرگسالان است ، دلیل آن هم کمتر دیده شدن این نوع براکت در دهان است.

    بریس سرامیکی به درد چه کسانی می‌خورد؟

    مانند تمام دسته های ارتودنسی، زمانی که دندان های دائمی در آمده باشد میتوان از این براکت ها بدون محدودیت استفاده کرد. اما اگر دندان ها هنوز در حال رشد باشند و یا دندان های دائمی به طور کامل در نیامده باشند نباید از براکت سرامیکی استفاده کرد زیرا احتمال شکسته شدن یا مهار فشار آن ها بر روی دندان ها وجود دارد.

     

    اگر کسی هستید که می خواهید بریس های شما ظریف باشد و چندان به چشم نیایند ، بریس های سرامیکی انتخاب خوبی برای شما هستند. از این لحاظ بزرگسالان بیشتر از این دستگاه ها استفاده میکنند چون علاوه بر خصوصیات ظاهری، توانایی بزرگسالان در نگهداری و مراقبت بریس سرامیکی بهتر است.

     

    مزایای براکت سرامیکی

    کمتر توجه دیگران را به خودشان جلب میکنند و تقریبا نامرئی هستند (برای همین این دستگاه های ارتودنسی را در دسته ارتودنسی نامرئی قرار میدهند)

    در مقایسه با الاینرها و اینویزیلاین ها دندان ها را سریعتر صاف میکنند

    در رنگ های مختلفی قابل سفارش هستند

    این براکت ها هیچ گونه تداخلی در گرفتن عکس های دندانپزشکی ایجاد نمیکنند.

     

    ارتودنسی سرامیکی چیست؟

    این روش ارتودنسی نوعی براکت شفاف از جنس پرسلن یا پلاستیک است که نسبت به براکت فلزی از دید کمتری برخوردار است.


     

    این نوع درمان معمولا بیشتر انتخاب بزرگسالان است ، دلیل آن هم کمتر دیده شدن این نوع براکت در دهان است.

    جوانب مثبت و منفی بریس‌های‌ سرامیکی

    مزایا

    این نوع، کمتر از بریس‌های فلزی قابل مشاهده هستند. مواد سرامیکی به کار رفته در این بریس‌ها می‌توانند به صورت شفاف یا حتی رنگی باشند. این ابزار میتوانند در دراز مدت به صورت موثرتر دندان ها را به موقعیت دلخواه ما برسانند.

    این ابزار دندان‌ها را سریعتر از الاینرهای شفاف حرکت می دهند. بریس سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می‌کشد تا دندان های شما را صاف کند. اما الاینرها برای صاف کردن دندان ها مدت زمان طولانی تری را می‌طلبند.

    در انتخاب رنگ بریس سرامیکی آژاد هستید. این بریس‌‌ها تقریباً در هر رنگ قابل تصوری در دسترس هستند.

    برعکس بریس های فلزی که در گرفتن تصاویر به کمک اشعه ایکس تداخل ایجاد میکنند، استفاده از این نوع بریس ها کوچکترین تداخلی در روند تصویربرداری ایجاد نمی‌کنند.

    معایب

    آنها گرانتر از بریس‌های فلزی هستند. این نوع، ممکن است باعث ایجاد حساسیت لثه شوند. براکت‌های سرامیکی نیز بزرگتر از براکت های فلزی هستند. که این می تواند تمیز کردن اطراف براکت های شما را سخت تر کرده و منجر به تورم لثه یا عقب نشینی لثه ها شود.

    دوام این نوع، از دوام فلز بسیار کمتر است. بریس سرامیکی بیش از دو برابر بیشتر از نوع فلزی احتمال شکسته شدن دارد. همچنین روند از بین بردن چسب هنگام برداشتن بریس‌ها، به سطح دندان شما (مینای دندان) آسیب می‌رساند.

    از آنجا که شکننده تر هستند، نیاز به ترمیم براکت های شکسته یا انجام تنظیمات افزایشی در هر قرار ملاقات می تواند روند صاف کردن را به تاخیر بیاندازد.

     

    آنها ممکن است لکه دار شوند. اتصالات الاستیک نگهدارنده سیم به براکت ها می توانند به راحتی لکه دار شوند.

    براکت دیمون

     

    این نوع براکت را ممکن است با نام بریس‌های سرعتی شنیده باشید. گاهی اوقات به عنوان براکت‌های خود باز شونده یا براکت‌های دیمون نیز شناخته می‌شوند. خود باز شونده به این معنی است که براکت‌ها نیازی به بندهای لاستیکی O شکل (لیگاتورها) یا سیم کشی فلزی برای نگهداشتن سیم قوس بر روی براکت ندارند. شرکت‌های متعدد تکنیک‌های مختلفی برای نگه داشتن سیم قوس در محل بدون لیگاتور ارائه کرده‌اند.


    با استفاده از تکنولوژی خود باز شونده، براکت‌ها اجازه می‌دهند سیم به عقب و جلو حرکت کند. این پیشرفت باعث نیاز کمتر به تنظیمات و مراجعه‌ی کمتر به مطب دندانپزشک می‌شود. این نوع براکت‌ها نیازی به لیگاتورها (بندهای لاستیکی) برای نگهداشتن سیم قوس در جای خود ندارند و همچنین براکت‌ها از یک وسیله گیره‌ای استفاده می‌کنند تا سیم قوس را در براکت نگه دارند.

    این نوع براکت کوچکتر از براکت‌های فلزی معمول هستند و هنگام غذا خوردن غذای کمتری در اطراف آنها گیر می‌کند. براکت‌های خود باز شونده تنها در شرایط خاص استفاده می‌شود، بنابراین اگر شما به این نوع براکت‌ها علاقه‌مند هستید، با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید.


     

    • زمان درمان سریع تر: 

    یکی دیگر از مواردی که باید بخاطر بسپارید زمان درمان سریع تر است. به طور کلی بسته شدن فاصله میان دندان ها و مرتب شدن آنها، با استفاده از ارتودنسی فلزی می تواند در مقابل ارتودنسی نامرئی سریع تر صورت گیرد.

     سرعت درمان می تواند عامل مهمی در انتخاب ارتودنسی فلزی یا نامرئی باشد زیرا بسیاری از افراد دوست دارند که درمان ارتودنسی خود را در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسانند. البته عامل مهم دیگر در این درمان سریع، مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی می باشد. 

     

     
    مهدی بازدید : 83 چهارشنبه 13 اسفند 1399 زمان : 18:27 نظرات (0)

    تعداد صفحات : 5

    درباره ما
    مجله آموزشی و تکنولوژی از به روزترین موضوعات دنیا همراه با مطالب راهنمای خرید از لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لپتاپ استوک، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 2,364
  • بازدید کلی : 5,423