loading...

یادگار دوست

دستگاه تصفیه هوا ذرات نانو برای تشکیل شده از رطوبت موجود در هوا منشا گرفته و دیگر نیازی به منبع آب در دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل pro h global تصفیه هوا ندارد. با توجه به برخورداری از مزیت های

دستگاه تصفیه هوا

Air Purifierذرات نانو برای تشکیل شده از رطوبت موجود در هوا منشا گرفته و دیگر نیازی به منبع آب در دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل pro h global تصفیه هوا ندارد. با توجه به برخورداری از مزیت های متعدد و همچنین فرایند تولید فیلترهای نانو، دستگاه های تصفیه هوایی که دارای فیلتر نانو پلاسما هستند با قیمت گرانتری نسبت به مدل های مشابه در بازار عرضه می شوند. همانطور که اشاره شد دستگاه تصفیه هوا با دارا بودن چندین لایه فیلتر، عمل حذف و فیلتراسیون ذرات معلق و آلودگی های موجود در هوا را انجام می دهد. بنابراین ذرات معلق درون منافذ لایه های فیلتر به دما افتاده و پس از مدتی کارکرد حجم وسیعی از فیلترها اشباع شده و دیگر توانایی جذب ذرات معلق موجود در هوا را ندارند. و یا اینکه تنها درصدی از منافذ قابلیت حذف آلودگی را داشته باشد، به این ترتیب با روشن کردن دستگاه تاثیری در کاهش میزان آلودگی های موجود در هوا را نخواهد داشت. بنابراین یکی از نکات کاربردی حین استفاده از این دستگاه ها اطلاع از زمان تعویض فیلترهای دستگاه است.

Air Purifierلذا بهترین وسیله برای حذف مواد شیمیایی معلق در هوای خانه، تصفیه هوا می باشد. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی شوینده ها نیز بی ضرر نیست، زیرا این مواد می توانند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند تومور، سرطان، بیماری های قلبی عروقی یا اختلالات عصبی در دراز مدت شوند. تصفیه کننده هوا میتواند این آلایندههای شیمیایی را پاک کند و از خطر مشکلاتی که برای سلامتی پیش می آید تا حدود زیادی جلوگیری کند. فیلتر برای به دام انداختن مواد شیمیایی و برگرداندن هوای تازه به اتاق استفاده می شود.. برخی از مواد شیمیایی مانند بنزین، بنزن و فرمالدئید در دمای اتاق تجزیه می شوند و باعث ایجاد بویی می شوند. این مواد شیمیایی که ترکیبات آلی فرار نامیده می شوند، معمولاً در رنگ ها، اسپری های آئروسل، مبلمان روکش دار یا خوشبو کننده های هوا یافت می شوند. بوی این لوازم می تواند باعث حالت تهوع و تنگی نفس شود. تصفیه کننده هوا با فیلترهایی که دارد در به دام انداختن این گازها و همچنین ذرات، موثر هستند و آلاینده ها را در محیط داخلی خانه کاهش می دهند.

قدیمی تصفیه هوا

Air Purifierعلاوه بر این تصفیه هوای واردشده به دستگاه تأثیر به سزای در افزایش بازدهی و عمر کارکرد سایر تجهیزات درون دستگاه هواساز دارد. با توجه به موارد ذکرشده اهمیت حضور سیستم­های تصفیه و فیلتراسیون هوا در دستگاه هواساز بدیهی به نظر می­رسد. فیلترها در دستگاه هواساز بهصورت متوالی در امتداد هم نصب می­شوند تا تصفیه آلودگی و ذرات معلق در هوا را به ترتیب از ذرات درشت تا ریز را انجام دهند. این میزان تصفیه بسته به الزامات شرایط کاری خاص محیط متفاوت خواهد بود. فیلترها قبل از کویل های سرمایشی و گرمایشی نصبشده تا علاوه بر پاک کردن هوا از آلودگیها، از تجمع ذرات معلق و رسوب روی کویل ها جلوگیری به عمل آورد. سیستم فیلتراسیون وابسته به نوع هوا ورودی و میزان آلایندگی و نیز وابسته به نوع فیلتراسیون شامل فیلترهای مختلفی میباشد. لذا نوع، تعداد و ضخامت لایههای فیلتراسیون وابسته به آنالیز هوا ورودی و میزان آلایندهها موجود در هوا متفاوت است.

آیا تصفیه هوا گاهی اوقات احساس می‌کنید احمقانه؟

ازن زدن به هوا و آب روش بسیار رایجی در صنایع مختلف جهت تصفیه است. مشکلی که در این روش برای کاربردهای مسکونی وجود دارد این است که نمی توان میزان ازن هوای داخل فضا را کنترل کرد و این مسئله می تواند خطر آفرین باشد. در مقاله ای با موضوع آیا دستگاههای اُزونساز واقعا تصفیهکننده هوا هستند؟ به توضیح کامل این نوع تصفیه هوای اکتیو پرداخته ام. در روش پسیو با استفاده از چندین بستر فیلتر و بدون دخالت در ساختار هوا و تولید ازن هوا را فیلتر می کنند. برای ذرات بزرگ تر از پیش فیلتر ها استفاده می شود و پس از آن از فیلتر های مختلفی از جمله هپا و کربن اکتیو استفاده می شود. فن وظیفه ی مکش هوا و عبور آن از روی فیلتر های مختلف و سپس دهش به فضای اتاق را بر عهده دارد. قدرت فن باید به حدی باشد که بتواند فشار استاتیکی مورد نیاز جهت عبور هوا از سطوح فیلتر را فراهم کند.

چه چیزی یک تصفیه هوا را می سازد؟

هانیول میتواند هوای محیطی با مساحت ۸۰ متر مربع را به راحتی تصفیه کند و با قفل کودک و تایمری که دارد، خیال شما را از بابت هوای سالم راحت کند. کممصرف بودن هم یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه این دستگاه است که در کنار بیصدا بودن میتواند آن را به یک وسیلهی محبوب در خانهی شما تبدیل کند. پس میتوانید مطمئن باشید که هوا بعد از گذشتن ازمراحل فیلتراسیون عاری از هر گونه گرد و غبار، عوامل بیماریزا و ذرات معلق است. این دستگاه با اضافه کردن یون منفی به هوا میتواند هوای سالمتری برای افراد درگیر با آلرژی تولید کند. شما میتوانید با مشاهدهی رنگ LCD تحلیلکنندهی وضعیت هوا، کیفیت هوای داخل خانه بسنجید و براساس آن نوع فعالیت دستگاه را تغییر دهید. نشانگر تعویض فیلتر در زمان مناسب به شما اعلام میکند که وقت تعویض کدام فیلتر رسیده است. بهترین حالت تصفیه هوا در این دستگاه در فضاهای تا ۴۰ متر مربع اتفاق میافتد پس بهتر است از آن در اتاق نشیمن استفاده کنید.

  • لولههای PVC با قطر ۷ الی ۸ سانتیمتر
  • مجهز به حسگر سهعنصری (ذرات معلق در هوا، بو و نور)
  • تنظیم سرعت فن در 5 سطح مختلف
  • لامپ مولد اشعه ماوراء بنفش
  • برند معتبر

Air Purifierچرا که هر چقدر میزان تراکم آنها بیشتر باشد قابلیت جذب مواد معلق در آنها افزایش می یابد، و به این ترتیب عملکرد دستگاه نیز موثرتر می شود. در ادامه به انواع فیلترهای بکار رفته در این تجهیزات اشاره خواهیم داشت. اولین لایه فیلتر در تمامی مدل های دستگاه تصفیه هوا فیلتر اولیه یا همان پیش فیلتر است. نقش این فیلتر به دام انداختن ذراتی با قطر 10 میکرون می باشد و به این ترتیب از ورود ذرات درشت به دیگر لایه ها مانع بعمل می آورد، و موجب افزایش عمر سایر فیلترهای موجود در دستگاه می شود. این مواد می تواند شامل ذرات جامد و یا مایع موجود در هوا باشد. به طور معمول از احتراق ناقص ترکیبات هیدروکربنی، یا سوخت موتورهای دیزلی، فعالیت های عمرانی و ساختمانی، آلاینده های غیرگازی، سوزاندن چوب ذراتی با اندازه ۱۰PMدر هوا منتشر و موجب آلودگی هوا می گردد. این ذرات از طریق هوای تنفسی وارد مجازی تنفسی شده و باعث بروز بیماری ریوی، قلبی و آسیب های جدی برای سلامتی افراد دارد.

این می تواند اعضای نزدیک خانواده را شامل شود.

محصولاتی که این ماده معدنی را شامل می شوند شامل عایق ، سیمان ، دیوار خشک و کاشی های سقف و کف هستند. اما هیچ یک از این محصولات تا زمانی که آسیب نبینند و برش نخورند خطرناک نخواهد بود. کسانی که با محصولات آزبست کار کرده اند و یا در حال حاضر کار می کنند می توانند تحت تأثیر آن قرار بگیرند و همچنین افرادی که با لباس یا پوست کسانی که در تماس بوده اند تماس داشته اند. این می تواند اعضای نزدیک خانواده را شامل شود. برای خلاص شدن از خانه از مواد آزبست ، توصیه می شود یک متخصص کاهش میزان این مواد مشاوره کنید که از قوانین بهداشتی برای حذف صحیح عنصر خطرناک استفاده کند. در زمان حذف ، ذرات آزبست از طریق هوا منتقل می شوند. در این موارد توصیه می شود که کارگران یا صاحبان خانه از دستگاه های تصفیه هوا یا ماسک های تصفیه کننده هوا استفاده کنند تا احتمال تنفس در آزبست کاهش یابد.

  • حداقل و حداکثر صدا
  • هزینه نگهداری دستگاه تصفیه هوا چقدر است؟
  • دارای قابلیت یونیزاسیون
  • فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال
  • لامپ UV و فیلتر کاتالیستی که در روش active کاربرد دارد
  • قابل استفاده در هنگام خواب برای موارد حاد
  • دستگاه تصفیه ایستاده
  • فیلتر هپا که در روش passive کاربرد دارد

Air Purifierدستگاه تصفیه هوای دارای فیلتر نانو پلاسما نسبت به دستگاههای دیگر کمی گران تر هستند. فیلتر یون منفی دارای یونهایی با بار منفی میباشد و با استفاده از آنها، آلایندهها و ذرات معلق موجود در هوا را که بار مثبت دارند، حذف میکند. اکثر ذرات و آلودگیهای موجود در هوا دارای بار مثبت هستند و این فیلتر با ایجاد جاذبه میان یونهای منفی خود و آلودگی ها، آنها را از بین می برد. آلایندههای معلق در هوا بعد از ایجاد جاذبه با یونهای منفی، سنگین میشوند و روی زمین قرار میگیرند. لامپ UV با تابش مستقیم اشعه ماوراء بنفش، میکروارگانیسم ها، باکتری ها، ویروس ها، قارچهای موجود در هوا را از بین می برد و باعث تصفیه و تمیزی هوا میشود. این لامپ خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و قادر است تا 98 درصد ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد. لامپ UV از مریض شدن افراد و ابتلای آنها به بیماری ها جلوگیری میکند. بزرگترین عیب لامپ UV این است که نمی تواند عوامل حساسیت زا، ذرات گرد و غبار، دود سیگار، پرز فرش ها و موی حیوانات را حذف کند و از بین ببرد.

ده کلید Components در تصفیه هوا

البته استفاده از این دستگاه به سبب از بین رفتن باکتریهای مفید چندان توصیه نمیشود. بیشتر بدانید: بهترین راه رفع اثر آلودگی هوا بر سلامتی چیست؟ یکی دیگر از انواع دستگاه تصفیه هوا، مدلهایی هستند که به کمک یون سازی، هوای موجود در محیط را تصفیه میکنند. عملکرد دستگاه تصفیه یونساز با جذب یون مثبت و تولید یون منفی همراه است.همانطور که اشاره کردیم فیلترهای یون منفی با حذف ذرات با بار مثبت به پاکسازی هوا کمک میکنند. این دستگاه نیز به سبب افزایش غلظت اُزن در محیطهای بسته، کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. به این معنی که این دستگاه ذرات معلق در هوا که دارای بار مثبت و مضر هستند را به خود جذب کرده و در مقابل ذرات با بار منفی مفید تولید میکند. همانطور که ذکر کردیم این دستگاه در گروه سیستم فیلتراسیون فعال قرار دارد. به همین جهت هنگام استفاده ممکن است درصدی از اکسیژن به گازی مانند اُزن تبدیل شود. افزایش غلظت اُزن در محیطهای کوچک و بسته باعث بروز مشکلات تنفسی و ریوی میشود.

با تصفیه هوا دیگر اشتباه نکنید

اگرچه نمی تواند خطر انتقال و آلودگی از طریق باکتری های سطحی را از بین ببرد ، اما خطر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ما دائماً در بیرون و داخل خانه های خودمان در معرض آلرژن های احتمالی قرار داریم. با از بین بردن مواد تحریک کننده احتمالی ناشی از مواردی مانند حیوانات خانگی ، گرده ، گرد و غبار و اسپورهای قالب ، می توانید میزان حساسیت زایی را در خانه خود پایین بیاورید. با پاک کردن ذرات از هوای ساطع شده توسط حیوانات و سایر آلرژن ها ، یک دستگاه تصفیه هوا علائم آزاردهنده کمتری را به همراه دارد. واکنش های آلرژیک به لطف گردش هوای پاک که از مواد تحریک کننده بالقوه فیلتر شده است می تواند کم شود. خانه های ما حاوی میزان دی اکسید کربن است که از نفس ما تولید می شود (و همچنین نفس حیوانات خانگی ما). اگر هوای خانه خود را تغییر ندهید ، این سطح ساخته می شود .

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت kalinab.

مهدی بازدید : 55 دوشنبه 10 بهمن 1401 زمان : 10:55 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از به روزترین موضوعات دنیا همراه با مطالب راهنمای خرید از لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لپتاپ استوک، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 2,314
  • بازدید کلی : 5,373